מידע נוסף אודות חוק הפיצויים

כל אדם שנפגע במהלך תאונת דרכים, זכאי לקבל פיצוי כספי בלי קשר לסיבות שבגינן התרחשה התאונה. כך לפי חוק הפיצויים. לפני שנכנס החוק, אדם שהיה נפצע בתאונת דרכים, היה צריך להוכיח כי מי שפגע בו הוא שאשם וזה לא היה קל. הוא היה צריך להציג הוכחות, להגיש אותם לביטוח, והם היו מבצעים את ההשוואה בין ההוכחות של שני האנשים שהיו מעורבים בתאונה. במקרה שלא היה אפשרי לאתר את הפוגע או שלא נמצאה אשמה חד משמעית, חברות הביטוח לא היו מאפשרות קבלת פיצויים כלל. היום המצב הוא לגמרי אחר, ניתן להגיש תביעת פיצויים במקרה של תאונה גם אם אתם האשמים וגם אם לא. כדי שתוכלי להגיש את התביעה על הצד הטוב ביותר, מומלץ לפנות לעורך דין יזיד עומאר שמתמחה בדיוק בתחום הזה, ויכול לסייע לכם לבנות את תיק התביעה מול חברת הביטוח יחד עם כל הנתונים שברשותכם עד לקבלת הכסף.

חוק הפיצויים – מה הוא אומר?

אחרי שהתרחשה תאונת דרכים בין שני רכבים, ואחד מהנוסעים הוא הפוגע – חוק הפיצויים קובע שבכל מצב, על בעל הרכב הפוגע לשלם את מחיר הפיצויים לנפגש באמצעות גורם שלישי, שהוא חברת הביטוח שמנהלת את ביטוח החובה עבורו. גם אם התאונה התרחשה בשוגג, בטעות וללא כוונה, עדיין חברת הביטוח תפצה את הנפגע בכספים. מה קורה כאשר הצד הנפגע לא מבוטח? גם לזה יש פתרון: במידה ולנפגע אין ביטוח, הוא יוכל לתבוע פיצויים קרן ייעודית שהוקמה למקרים האלה במיוחד, כדי לסייע לאותם אנשים לממש את הזכויות שלהם.

מי זכאי לתבוע?

במסגרת חוק הפיצויים, מי שהיה מעורבת בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כאשר הוא מוגדר כאדם שנפגע בתאונה. כלומר, במידה והוא נסע ברכב ונפגע או הולך רגל שהלך ונפגע על ידי רכב. בנוסף, במידה ואותו אדם נפטר בעקבות התאונה, החוק קובע שמשפחתו יהיו זכאים לפיצויים בגין התאונה שהיה מעורב בה. לא מדובר רק על נזקי גוף, אלא גם לגבי נזק נפשי. אם זיהיתם שנפגעתם נפשית, תוכלו לקבל פיצוי רק לאחר בדיקה ארוכה וממושכת שמוכיחה נזק משמעותי.

לסיכום, עורך דין יזיד עומאר מנוסה מאוד בלווי לקוחות שהיו מעורבים בתאונת דרכים וזקוקים לתבוע את חברת הביטוח על פי החוק. עורך הדין יגיש עבורם את התביעה ויעשה הכל כדי שהם יקבלו פיצוי בהקדם.